نورپردازی فضای داخلی

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی فضای داخلی

نورپردازی فضای داخلی یکی از جنبه های مهم طراحی دکوراسیون است چون باعث جذابیت بیشتر محیط می شود، همچنین حال و هوای بهتری در محیط ایجاد می کند. با استفاده از وسایل نورپردازی که باعث روشن تر شدن محیط اتاق می شود می توانیم یک سبک خاص به دکوراسیون داخلی خانه اضافه کنیم، همچنین می توانیم محیط امن و راحتی را در محیط ایجاد کنیم. نور عنصر اصلی است که به اتاق جلوه خاصی می بخشد از طرف دیگر محیط خانه را به ترکیب بی نظیری از عملکرد و سبک تبدیل می کند. با نورپردازی مناسب می توانیم فضای خانه را بزرگتر از آنچه که هست، نشان دهیم.  با ترکیب نور طبیعی ورودی و منابع مصنوعی می توانیم یک ترکیب خارق العاده برای دکوراسیون داخلی، طراحی کنیم. از این رو نورپردازی فضای داخلی یک عنصر مهم در دکوراسیون خانه شما است.

با استفاده از روش های به کار رفته برای نورپردازی فضای داخلی ساختمان ها، شما می توانید حال و هوای تازه تری در محیط ایجاد کنید. برای طراحی دکوراسیون داخلی می توانید از لامپ های خطی، چراغ های آویز و لوستر، لامپ های دیواری، لامپ های مخفی در نور پردازی استفاده کنید. در این مقاله به اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی اشاره می کنیم.

نقش نورپردازی در دکوراسیون داخلی

بدون نور مناسب، معماری داخلی جلوه خاصی ندارد. نورپردازی خوب می تواند باعث ایجاد فضای گرم در محیط خانه شما شود. از این رو انتخاب نورپردازی مناسب، عنصر کلیدی در طراحی داخلی است. با طراحی مناسب شما می توانید باعث جلوه تازه در مبلمان، کفپوش، تزئینات و بافت ها شوید. استفاده خلاقانه از منابع نور، باعث زیباتر شدن دکوراسیون داخلی می شود. سعی کنید از مدل های مختلف نورپردازی استفاده کنید تا خانه را به یک محیط آرامش دهنده، تبدیل کنید. لامپ ها و وسایل نوری که در فضای خانه استفاده می کنید می تواند باعث ایجاد سبک و دکوراسیون جدید در محیط خانه شما شود.

نورپردازی فضای داخلی

انواع نورپردازی در طراحی داخلی

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از طریق آنها نورپردازی را در یک اتاق ایجاد کنید. در ادامه به چند مورد از این روش ها اشاره می کنیم.

1-نور محیط می تواند درخشندگی اتاق ها را افزایش دهد. با انتخاب دیوارکوب مناسب و استفاده از منابع روشنایی متعدد، می توانید جلوه ای از نور در محیط ایجاد کنید.

2-با استفاده از نورپردازی برجسته شما می توانید دیوارها و اشیا داخل اتاق را برجسته تر کنید. برای این کار می توانید از نورافکن های هالوژنی و لامپ های رومیزی برای جلوه بهتر استفاده کنید.

3-ایجاد نور کافی در محیط یک امر ضروری است که طراحان باید به آن توجه کنند به خصوص در فضاهایی که مدت زمان زیادی برای انجام کارهای روزانه در آنجا صرف می شود. برای مثال شما می توانید با آویزان کردن چراغ ها روی میز ناهار خوری، شکل تازه تری به فضای آشپزخانه خود دهید.

نور پردازی برای بخش های مختلف یک ساختمان

اتاق نشیمن : شما می توانید به صورت کلی با استفاده از نورپردازی سقف کل محیط خانه را روشن کنید و یا فقط روی یک قسمت از خانه نور را بتابانید.

اتاق پذیرایی : سعی کنید اتاق پذیرایی را بیش از حد نورانی نکنید. استفاده از نور زیاد ممکن است به چشم شما آسیب جدی وارد کند. برای زیبایی کار می توانید نور را روی میز پذیرایی متمرکز کنید.

اتاق غذاخوری : برای اتاق های غذاخوری سعی کنید لوستر را دقیقا در بالای میز قرار دهید.

آشپزخانه : از آنجا که شما مدت زیادی را در طول روز در این محیط سپری می کند باید برای این قسمت از خانه از حداکثر نور استفاده کنید.

نورپردازی فضای داخلی

اتاق خواب : شدت نور در اتاق باید در حدی باشد که شما در آن احساس آرامش کنید.

نورپردازی در طراحی داخلی

1-علاوه بر روشنایی محیط، با نور پردازی مناسب می توانید یک فضای گرم در محیط ایجاد کنید.

2-با توجه به دکوراسیون محیط می توانید از شدت نور متفاوت، برای طراحی محیط استفاده کنید.

3-شما می توانید با متمرکز کردن نور در یک قسمت خانه، جزئیات معماری را بیشتر کنید و به محیط شکل زیباتری ببخشیند.

هنگام نورپردازی باید به چه نکاتی رعایت کنیم

1-طراحی نورپردازی باید متناسب با ابعاد محل مورد نظر باشد.

2-باید به کاربری محیط مورد نظر توجه کنید، تا متناسب با آن شدت نور را کمتر یا بیشتر کنیم.

3-هنگام طراحی فضای داخلی ساختمان باید به ارتفاع سقف توجه کنید. زمانی که نور را از سقف منعکس می کنید با نور محیط اتاق ترکیب می شود و باعث افزایش کیفیت نور پردازی می شود.

4-متناسب با سلیقه همه افراد خانواده شدت نور را انتخاب کنبد.

5-هنگام انتخاب شدت نور باید به رنگ دیوارها و مبلمان توجه کنید. با انتخاب نور مناسب می توانید باعث زیباتر شدن وسایل خانه شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *