تهویه مطبوع برای سوله های صنعتی

کار طراحی کردن سوله  کاری است که نیاز به تخصص و مهارت در این زمینه دارد و عوامل زیادی در این طراحی دخیل هستند که نادیده گرفتن این عوامل می تواند هزینه های زیادی را برای سازنده سوله به دنبال داشته باشد و سبب شود سوله ایی طراحی و به مرحله ی اجرا در بیاید که از مقاومت و استحکام خوبی بر خوردار نباشد و چنان چه در معرض عوامل طبیعی مانند باد و باران و برف قرار بگیرد تخریب می شود که برای بازسازی  آن باید هزینه های زیادی را صرف کرد .

از فاکتورهایی که باید در نظر گرفته شود میزان بارش برف ، باران و باد ،  فونداسیونی که برای ساخت سوله باید در نظر گرفته شود و پوشش سقف و مساله ی تهویه مطبوع است که در همان ابتدا باید در نظر گرفته شود ، بعد از در نظر گرفتن این عوامل مرحله ی اجرای سوله است که برای این کار باید از یک تیم متخصص استفاده شود .

ما در این مقاله سعی داریم در مورد تهویه مطبوع برای سوله های صنعتی اطلاعاتی مفید را در اختیار شما قرار دهیم .

تهویه مطبوع از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است چرا که تاثیر بسیار زیادی بر روی حالات آدمی دارد .

با توجه به اینکه در سوله های صنعتی کارکنان مشغول به فعالیت هستند باید به مساله تهویه مطبوع و شرایط سرمایش و گرمایش سوله توجه ویژه ایی شود به گونه ایی که افرادی که در سوله ها مشغول فعالیت هستند احساس آرامش و راحتی داشته باشند ، زمانی که کارکنان در فصل سرما احساس سرما نداشته باشند و یا در فصل گرما از گرمای زیاد اذیت نشوند  شرایط کاری خوبی برای آن ها فراهم شده است در نتیجه آن ها به خوبی به فعالیت خود ادامه می دهند و بازده کاری آن ها نیز افزایش پیدا می کند و به سیستم کاری آنان خدشه ایی وارد نمی شود .

سوله های صنعتی ممکن است از اجزای مختلفی تشکیل شده باشد و قسمتی از سوله نسبت به قسمت های دیگر آن دارای هوای آلوده تری باشد که لازم است برای هر کدام از این بخش ها تهویه مطبوع مناسب در نظر گرفته شود .

مثلا قسمتی از سوله که دارای هوای آلوده ایی است باید با وارد کردن هوای تازه و استفاده از سیستمم های تصفیه ی هوا و فیلتر های هوا تمیز شود .

امکان دارد سوله در منطقه ایی ساخته شده باشد که سردسیر است و در معرض برف و باران زیادی قرار می گیرد که در این موقعیت باید تدابیری برای سرمایش سوله در نظر گرفته شود و با توجه به اینکه در سوله ها ارتفاع سقف زیاد است گرم نگه داشتن سوله کار راحتی نیست  و به این منظور می توان از سیستم گرمایش از کف کمک گرفت و در کنار آن می توان از یونیت هیتر و با بکارگیری بخاری هایی با شعله ی مستقیم و… فضای سوله را گرم نگه داشت .

هم چنین برای سیستم سرمایش و خنک نگه داشتن  سوله در فصل تابستان و گرما می توان  از کولر های تبخیری استفاده کرد و شرایط مساعدی را برای کار کردن کارکنان مهیا کرد .

سوله

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *