نکات مهم برای ساخت سوله

برای ساخت سوله رعایت یک سری نکات و اصول الزامی است که ما در این مقاله سعی کرده ایم اشاره ی ضمنی به آن داشته باشیم با ما همراه باشید تا از نکات مهم برای ساخت سوله مطلع شوید .

 فونداسیونی که برای سوله انتخاب می شود به صورت تکی و منفرد است که این فونداسیون ها به کمک شناژ به یکدیگر متصل می شوند و سوله را تشکیل می دهند .

چون امکان پوسیدگی ستون های سوله وجود دارد در بعضی از موارد از ستون های بتنی برای سوله سازی استفاده می شود که چون اکثر سوله ها در معرض عوامل پوسیدگی هستند مانند نور خورشید ، بارش برف و باران و باد استفاده از عواملی که خطر این پوسیدگی را به میزان قابل ملاحظه ایی کم کند از الزامات سوله سازی محسوب می شود .

از اقداماتی که برای جلوگیری از پوسیدگی برای سقف انجام می گیرد استفاده از ورق کرکره ای گالوانیزه با آستری از پشم شیشه است که تا حد زیادی می تواند سقف سوله را در برابر عواملی که سبب پوسیدگی می شود حفظ کند .

از مراحل اصلی ساخت سوله پوشش سقف و بدنه ی سوله است که بری این منظور از ساندویچ پنل می توان استفاده کرد .

پوشش بدنه ی سوله خود از دو قسمت تشکیل شده است که می توان پوشش داخلی بدنه و پوشش خارجی بدنه را نام برد .

سوله سازی

در ساخت سوله عوامل زیادی هستند که باعث بالارفتن کل هزینه ی سوله خواهند شد که با رعایت کردن یک سری از فاکتور ها می توان در پایین آوردن کل هزینه ی سوله تاثیر بسزایی گذاشت از جمله :

برای پوشش سقف و بدنه هر چه سرعت نصب که عبارت هستند از صرفه جویی در زمان بندی ساخت سوله که هنگامی که این زمان بندی درست انجام گیرد در نتیجه استفاده از مصالح با برنامه ریزی درستی انجام خواهد گرفت از هزینه ی دوریزی مصالح کاسته خواهد شد  ، هزینه و دستمزد کارگران پایین تر می شود و در نتیجه کل هزینه های ساخت سوله کمتر خواهد شد

از دیگر عوامل که در کم کردن هزینه ها موثر است استفاده از انواع عایق های صوتی و عایق بندی هایی است که از اتلاف انرژی های گرما و سرما به میزان قابل توجهی کم می کند .

سوله سازی  باید به گونه ایی باشد که در صورتی که نیاز به تعمیر دارد اولا تعمیرات آن به صورت آسان و راحت انجام گیرد و هم چنین هزینه برای این تعمیرات ارزان و بدون وارد شدن به اجزای دیگر سوله انجام گیرد .

در ساخت سوله باید به زیبایی و نمای بیرونی و داخل سوله توجه شود و نوع پوششی که برای سوله در نظر گرفته می شود باید با توجه به کاربری سوله باشد چرا که پوشش سوله با توجه به نوع کاربری که دارد متفاوت است .

سوله سازی

از دیگر نکاتی که می توان به آن اشاره کرد که در سوله سازی مهم است استفاده از مصالحی است که از نصب راحتی بر خوردار باشد و به گونه ایی انتخاب شود که اگر محل سوله و یا نوع کاربری آن تغییر کرد بتوان مجددا از مصالح آن استفاده کرد با توجه به اینکه کمترین دوری ریزی مصالح را داشته باشد و هم چنین باعث به وجود آمدن هزینه های اضافی هم نشود .

برای پوشش بدنه ی سوله می توان از مصالح متنوع و متعددی استفاده کرد در بین تمام این مصالح ساندویچ پنلی از همه مناسب تر است و بیشترین مزیت را دارد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *