دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

محیط ، تاثیر زیادی در چگونگی شکل گیری شخصیت کودک و رفتار و نقش او در آینده میگذارد.از این جهت برای آنها باید محیطی مناسب و ایده آل فراهم شود تا بتوانند از نظر ذهنی و فکری به خوبی رشد کنند و به یک فرد تاثیر گزار در جامعه تبدیل شوند.از این جهت چگونگی طراحی اتاق کودکان بسیار حائز اهمیت است.

در حال حاضر افراد به طراحی دکوراسیون اصفهان و بخصوص دکوراسیون اتاق فرزندان خود بیش از پیش اهمیت میدهند.

رنگ ها و تم های متفاوتی برای اتاق خواب کودک وجود دارد که این رنگ ها و تم ها باید متناسب با جنسیت کودک ، حالت رفتاری و روحی کودک و علایق او انتخاب شود.به عنوان مثال رنگ صورتی مختص دختران و رنگ آبی مختص پسران است.

بررسی رنگ اتاق خواب کودک از نظر روانشناسی

بررسی رنگ اتاق خواب کودک از نظر روانشناسی

از نظر روانشناسی رنگ اتاق و وسایل اتاق کودک مثل کمد ، تخت ، فرش ، پرده و … تاثیر بسزایی روی کودکان و رفتار و حتی سلامتی آنها دارد.

اگر کودکی پر انرژی و پر جنب و جوش دارید ، برای طراحی اتاق او از رنگ های گرم کمتر استفاده کنید.چون رنگ های گرم باعث افزایش انرژی بدن شده و میزان جنب و جوش کودکان را افزایش میدهد.رنگ های گرم ممکن است باعث بی خوابی و بد خوابی کودک شوند.

بهترین رنگ ها برای اتاق خواب کودک رنگ های ملایم مثل آبی ، سبز و صورتی است.البته شما بجای استفاده از یک نوع رنگ میتوانید از رنگ های مختلف استفاده کنید.

نقش کناف در دکوراسیون داخلی ساختمان را از اینجا بخوانید.

نکاتی کلیدی در رابطه با طراحی دکوراسیون اتاق کودکان

طراحی دکوراسیون اتاق کودکان

  • برای طراحی داخلی و چیدمان اتاق کودکتان ، بهتر است به علایق و سلیقه های او توجه کنید.به عنوان مثال میتوانید برای طراحی اتاق او از شخصیت های کارتونی مورد علاقه اش استفاده کنید.
  • رنگ پرده اتاق خواب کودک باید با سایر وسایل اتاق هارمونی داشته باشد.برخی از پرده ها دارای طرح ها و شکل های کودکانه هستند و برای اتاق خواب کودکان طراحی شده اند که شما میتوانید از این نوع پرده ها استفاده کنید.
  • با به کار گیری کاغذ دیواری کودک شاد در طرح های متنوع در اتاق خواب کودک خود می توانید خلاقیت فرزندانتان را افزایش دهید.
  • اگر از کاغذ دیواری با طرح های بچگانه استفاده میکنید ، به این نکته توجه کنید که وقتی فرزند شما بزرگتر میشود و وارد سن نوجوانی میشود ، دیگر این نوع کاغذ دیواری برای اتاق او مناسب نخواهد بود.پس اگر بودجه کافی برای تعویض کاغذ دیواری اتاق فرزند خود در آینده را ندارید ، بهتر است از همان ابتدا کاغذ دیواری انتخاب کنید که برای تمام سنین فرزند شما مناسب باشد.
  • برای طراحی اتاق کودک خود از سقف اتاق غافل نشوید.شما میتوانید از وسایل تزئینی درخشان با زمینه تاریک در سقف استفاده کنید تا در هنگام شب ، ظاهری زیبا در سقف اتاق کودک،ایجاد شود.
  • با استفاده از عکس های کودک خود و نصب آنها در قسمت های مختلف اتاق میتوانید زیبایی اتاق او را دو چندان کنید.برای انتخاب عکس ها سعی کنید از کودک خود کمک بگیرید.
  • کودکان از تاریکی هراس دارند.شما میتوانید با استفاده از چراغ خواب های زیبا در طرح ها و رنگ های مختلف از تاریک شدن بیش از حد اتاق جلوگیری کنید و هم چنین ظاهری کلاسیک و زیبا در اتاق او هنگام شب ایجاد کنید.

نکاتی کلیدی در رابطه با طراحی دکوراسیون اتاق کودکان

نکات مربوط به چگونگی طراحی دکوراسیون اتاق کودکان خیلی فراتر از مطالب ذکر شده در این مقاله است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با سوله سازی ارتباط برقرار کنید.

شرکت سوله سازی ، طراح و مجری مجموعه های فلزی و سوله ها و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی، در اصفهان است و با در اختیار داشتن کادری مجرب  گام بلندی را در این راستا برداشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *