معرفی مصالح ساختمانی پرکاربرد

ساختمان های امروزی از نظر شکل ظاهری با خانه های قدیمی کاملا متفاوت هستند.بعلاوه مصالحی که در گذشته در صنعت ساخت و ساز استفاده میشد ، با مصالح امروزی کاملا متفاوت هستند.

در حال حاضر با افزایش روز افزون جمعیت ، مجبور هستیم تا با ساخت آپارتمان ها و آسمان خراش ها نیاز مردم به مسکن را برطرف کنیم.در همین راستا در ساخت این ساختمان ها جهت حفظ امنیت ، باید از مصالح مقاوم تری نسبت به گذشته استفاده کرد.

امروزه جهت افزایش امنیت ساختمان ها از مصالحی استفاده میشود که وزن بسیار سبکی دارند و استفاده از آنها در ساختمان های چند طبقه ، موجب کاهش وزن کلی ساختمان ها میشود.به عنوان مثال یوبوت یکی از مصالح ساختمانی مدرن است که استفاده از آن نقش مهمی در سبک سازی سقف دارد.

سیمان و کاربرد آن در ساختمان سازی

سیمان و کاربرد آن در ساختمان سازی

سیمان یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز به حسایب می آید که استفاده از آن به قبل از میلاد مسیح بازمیگردد.

در ساختمان سازی برای چسباندن مصالح ساختمانی به یکدیگر به یک ماده چسباننده نیاز داریم.سیمان وقتی با آب ترکیب میشود به یک ماده چسبنده تبدیل میشود که میتوان برای مصارف ساختمانی از آن استفاده کرد.

انواع سیمان

  • سیمان پرتلند
  • سیمان سفید
  • سیمان رنگی
  • سیمان نسوز
  • سیمان بنایی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با گروه تخصصی سازه ماناپاد ارتباط برقرار کنبد.

این محموعه در زمینه تولید و فروش قالب یوبوت و اجرای سازه های دارای سیستم سقف یوبوت فعالیت میکند که شما عزیزان میتوانید برای ارتباط با این شرکت با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک

کاشی یکی از مصالح ساختمانی است که جهت تزئینات داخلی و خارجی ساختمان ها از آن استفاده میشود.

کاشی ها در اندازه ها ، رنگ ها ، طرح ها و مدل های متفاوت طراحی و تولید میشوند .از کاشی بیشتر برای پوشش دیوار حمام ، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده میشود.

سرامیک از دیگر مصالح ساختمانی است که معمولا برای پوشش کف داخل ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. ماده اصلی سرامیک خاک رس است.ماسه و فلدسپار از دیگر مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت سرامیک هستند.

از سرامیک های سایز بزرگ میتوان برای اجرای نمای ساختمان ها استفاده کرد.

کاربرد گچ در ساختمان سازی

کاربرد گچ در ساختمان سازی

گچ جزو مصالحی است که از گذشته های دور ( دوران صفویه ) تا به امروز در ساختمان سازی استفاده شده است.گچ رنگ سفیدی دارد و پس از مخلوط با آب میتوان از آن برای سفیدکاری داخل ساختمان استفاده کرد.بعلاوه از گچ برای گچ بری و تزئینات سقف نیز استفاده میشود.

آجر ، تیر آهن و میلگرد ، انواع سنگ ساختمانی ، بتن ، انواع بلوک ساختمانی ، چوب ، شیشه ، خاک ، آهک از دیگر مصالحی هستند که در ساخت و ساز از آنها استفاده میشود.

دوستان و همراهان عزیز مصالح مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز خیلی فراتر از موارد ذکر شده در این مقاله هستند.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات این سایت را مطالعه کنید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *